zaterdag 19 september 2015

Tissuetechniek

Telkens als ik mijn craftsheet gebruikt en er resten inkt overblijven veeg ik dat netjes af met tissues. Ik heb daar ondertussen een flinke la vol van en ja het is een uitdaging om van die tissues mooie kaarten te maken, hier een voorbeeld.

Terwijl Rob mijn naaimachine beneden zette, kwam ik op het idee om een aantal kaarten te stikken met de naaimachine. 

Neem een vierkante kaart en mat er een stukje oude tekst op (uit een oud boek). Volg daarna de tissuetechniek, zie youtube KiCoStamps filmpjes. Neem de kaart en stik er met de naaimachine een aantal lijnen op. 

Be-inkt de bloem met Versa mark en druk dit af op een bladzijde uit dat zelfde oude boek en embos de afbeelding met KiCoStamps detail black. Spons de bloem met distress inkt. Knip deze uit en mat het met 3d kit op de kaart. Mat het geheel op een zwarte en felblauwe kaart. Zo gaaf!!



De stempel is van KiCoStamps.

Geen opmerkingen: